تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان و فرمانداری رشت در خصوص راه اندازی خانه های کارآفرینی و مهارت

در نخستین جلسه شورای مهارت سال 1398 شهرستان رشت، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با هدف ارایه آموزش های هدفمند، فعالانه و اثربخش منجر به اشتغال، تفاهمنامه ای با موضوع راه اندازی خانه های کارافرینی و مهارت با فرمانداری رشت منعقد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان، محمد حسینی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در این نشست، با تاکید بر اهمیت تعامل آموزش­ های هدفمند، فعالانه و اثربخش با اشتغال گفت: این اداره کل با بررسی ظرفیت­ ها و مزیت­ های استان گیلان و با رویکرد استفاده بهینه از امکانات و سرمایه­ ها و منابع انسانی مهارت­ آموخته و  بر اساس نتایج مطالعات طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار استان گیلان (تکاپو)، آموزش های دارای ارزش افزوده را در روستاها ارایه می دهد.

            وی افزود: اشتغال روستایی و ایجاد تنوع در منابع درآمدی روستاییان، مستلزم ارایه آموزش­ های مهارتی طیف وسیعی از رشته ­های بخش کشاورزی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، طراحی و بسته بندی و ... است که در قالب "طرح چند منبع درآمدی کردن روستاییان" در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و در همین راستا، خانه های کارآفرینی و مهارت با هدف ایجاد منابع درآمدی متنوع برای جامعه با رویکرد توانمندسازی مهارتی روستاییان، ارایه فرصت­های جدید کسب و کار کم هزینه با بهره­وری بالا، ایجاد شبکه­های کارآفرینی محلی،  حمایت و پشتیبانی از مهارت آموختگان جهت تولید و فروش محصولات تولیدی به کمک پشتیبان، راه اندازی شده اند.

حسینی با اشاره به افتتاح نخستین خانه کارآفرینی و مهارت صنایع دستی با همکاری شهرداری رشت با آموزش 12 رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی در محله رشتیان افزود: خانه کارآفرینی و مهارت روستای سقالکسار با همکاری فرمانداری رشت در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

میر شمس مومنی زاده فرماندار رشت، آموزش را عامل مهمی در اثربخشی تسهیلات اشتغالزایی روستایی و جلوگیری از انحراف طرح ها دانست و راه اندازی خانه های کارآفرینی و مهارت را موجب ارتقای مهارت روستاییان و ایجاد زمینه های حمایتی در توسعه اشتغالزایی روستایی دانست.

در جلسه شورای مهارت شهرستان رشت که با حضور روسای ادارات و سازمان های شهرستان رشت برگزار شد، تفاهمنامه همکاری فرمانداری رشت و اداره کل آموزش فنی و حرفه گیلان در خصوص راه اندازی خانه های کارآفرینی و مهارت، به امضاء میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت و محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان رسید.


تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان و فرمانداری رشت در خصوص راه اندازی خانه های کارآفرینی و مهارت

  • تاریخ درج : ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير ساعت ۱۳:۲۳
  • تعداد بازدید: 667